pátek 6. září 2013

Broskvová zmrzlina

Na začátku byl nápad, taky mlsný jazyk a hlavně... spousta téměř přezrálých broskví ze zahrádky mých rodičů. Džemů už jsme udělali požehnaně, koláč jsme upekli, tak co dál? ZMZRLINU! 
Recept jsem si nenastudovala žádný, dávala jsem dohromady co jsem si tak různě pamatovala a hlavně co jsem našla v ledničce a ve špajzce :-) Čirou náhodou se mi povedl uplatnit při výrobě hned dva mé vlastní produkty - lučinu a zázvorový sirup. A recept je znovu velmi triviální, jako většina receptů na ty nejlepší věci. V jednoduchosti je krása a hlavně síla :-)


Co jsem tedy do své zmrzliny přidala? 
  • cca 1 kg vypeckovaných oloupaných broskví
  • 1 malý ovocný jogurt (já měla meruňkový)
  • 100 g domácí lučiny
  • 3 - 4 lžíce medu
  • 1 panák zázvorového sirupu (nebo citronová šťáva a strouhaná kůra)



Broskve jsem ve vyšší misce rozmixovala na pyré, přidala jsem med a zázvorový sirup, znovu promixovala a pak vmíchala jogurt s lučinou. Podle chuti je možné dosladit medem (neměl by tvořit při mražení takové ty klasické velké krystalky ledu) a dochutit citronem, případně mátou na drobné kousky, výborně k broskvím pasuje. 

Hladkou hmotu můžeme přelít do kovové misky, pokud máme - kov lépe vede teplo, tudíž bude zmrzlina lépe tuhnout. Vezmeme si kovovou metličku, ponoříme do mísy s budoucí zmrzlinou a celé dáme do mrazáku - tedy za předpokladu, že v něm máme dost místa. :-D




Zmrzlinu necháme v mrazáku odpočívat půl až tři čtvrtě hodiny a půjdeme se na ní podívat. Metličkou pěkně rozmícháme zamrzlé části a prošleháme celou hmotu. Toto opakuje co půl hodinky alespoň 3x - 4x. Zmrzlina bude víc a víc tuhnout a my jí nakonec můžeme přesunout do zavírací krabičky, aby v mrazáku odkrytá nepřemrzla. 

Jelikož je to víc ovocná dřeň než smetanová zmrzlina, bude i přes naše šlehání dost zatuhlá. Před podáváním je dobré jí vyndat alespoň 20 - 30 minut dopředu, aby se dala nabírat. 

A chuť? Naprosto skvělá, plná a ovocná. Zázvorový sirup dodá šmrncovní vůni a odrazí se i na chuti. Přidá méně výrazným broskvím švih, a v kombinaci s mátou na ozdobu (či přímo ve zrmzlině) je neskutečně osvěžující :-)





Prodlužme si léto! :-)

2 komentáře:

  1. Zmrzlina nevypadá špatně, i když mě by tam asi chyběla smetana, ta dělá zmrzlinu krémovější a lahodnější ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to každopádně :-) Zrovna v tomhle případě jsem chtěla spíš víc něco jako dřeň :)

      Vymazat