neděle 16. února 2014

Voňavé dýňové muffiny s ořechovou drobenkou

To mě tak dneska začala honit mlsná a já pořád přemýšlela, co si dát, co dobrého upéct? V mrazáku mi už od podzimního dýňového cheesecakeu odpočívá velká miska sladkého kořeněného pyré z Hokkaidó, které pořád čekalo na nějaké uplatnění. A když jsem si vzpomněla, že jsem při nedávném brouzdání zajímavých blogů někde viděla recept na muffiny právě s dýňovým pyré, slovo dalo slovo, našla jsem ten správný recept a rozhodla jsem se pro podobné muffiny jako dělala Káča v troubě. Voňavé dýňové muffiny se srdíčkem z bílé čokolády a křupavou drobenkou jsou přesně to, co mi dnes sedlo do chuti. 

Křupavá drobenka, voňavá barevná střídka, co víc si přát? 

Receptem od Kači jsem se nechala inspirovat, a množství jsem si víceméně upravila podle své misky pyré. Takže to nejsou hrnkové ale miskové muffiny, každopádně pokud použijete hrnky, nebude myslím žádný problém :-) 

Jelikož jsem pyré měla uschované už kořeněné, upravila jsem si množství a složení koření. Samozřejmě, každý si může koření upravit podle svého, ale určitě bych doporučovala zachovat aspoň to základní perníkové koření - skořice, koriandr, hřebíček či badyán. 

Těsto:
  • 1,5 misky mouky - půl napůl celozrnná a hladká
  • 1 miska dýňového pyré
  • 3 vejce
  • 1/2 lžičky soli
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1/2 misky oleje
  • 1/2 misky cukru
  • kůra z půky citronu nebo 1/2 lžíce citronového aroma
  • bílá čokoláda na "srdíčko"
Drobenka:
  • cukr
  • celozrnná mouka
  • máslo
  • mleté ořechy
Pyré, pokud nemáme:
  • 350g hokkaido dýně
  • 350 ml vody
  • 1 a 1/2 lžičky perníkového koření
  • 150 g cukru
Vlastní příprava muffinů vlastně není vůbec těžká, pokud ale nemáme dýňové pyré, musíme se do něj pustit.  Svaří se voda, cukr a perníkové koření  a po dvou minutách varu do tohoto sirupu přidáme očištěnou nakrájenou dýni Hokkaidó  Tu není třeba ani loupat, její slupka se krásně rozvaří a vytvoří nezapomenutelnou oranžovou barvu. Dýni vaříme minimálně 20 minut a to bez pokličky, aby se odpařilo dostatek vody a sirup krásně zhoustl a obalil dýni. Po uvaření rozmixujeme dýni do jemného pyré a necháme úplně vychladnout. 

Já už jsem pyré měla a tak mi nic nebránilo v přípravě samotného těsta. Do mísy jsem nadávkovala všechny suroviny až na bílou čokoládu a umíchala hladké těsto. Nastal ideální čas na rozehřátí trouby, nastavila jsem (přibližně) 180°C. 

Těsto je sympaticky oranžové.

Lžící jsem naplnila formičky na muffiny přibližně do dvou třetin až tří čtvrtin. To aby se mi do některých vešla kostička bílé čokolády, kterou jsem do těsta lehce vmáčkla. A samozřejmě na drobenku. Taky se musí myslet na to, že dortík při pečení poroste.



Na drobenku jsem použila celozrnnou mouku, od oka másla a cukru a vlašské ořechy rozmixované na drobno. Vše jsem smíchala jako klasickou drobenku a rozdělila na všech 18 muffinů, které mi z těsta vyšly. 

Budoucí křupavá kůrčička, čím víc drobenky, tím lépe!

Pak už jen šoupla do trouby, na plech na dně dala asi deci a půl vody - mám starou plynovou troubu a je to dobrý trik proti přesušení dezertu. Pekla jsem asi 25 minut, dobré je zkusit píchat špejlí - když je ještě mokrá, těsto není hotové. 

Trouba měla opravdu nandáno.

Po upečení jsem muffiny vyndala a nechala je zchladnout na mřížce, teprve po částečném zchlazení jsem je teprve dolovala z formiček... Ony se by jinak hrooozně trhaly :-) 

Skvělá barva, vůně perníku a podzimu, sladká chuť a křupavá ořechová drobenka, to vše se skrývá v těchto maličkých zázracích. Pokud máte po ruce dýni nebo už připravené pyré, rozhodně neváhejte a upečte si voňavé dýňové muffiny :-) A já tímto děkuji Káče za skvělou inspiraci! 

Sáňky v létě, dýně v zimě? Nečekané, ale skvělé! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat