sobota 9. května 2015

Krkovice s rozmarýnem a česnekem

Dostala jsem k Vánocům krásnou novou kuchařku Romana Vaňka - Snadno & Rychle. Většinou podle kuchařek nevařím, což je trochu zvláštní, mam jich doma spoustu, miluju je vlastnit a listovat si v nich, ale málokdy podle nich vařím. Většinou to u mě v kuchyni vypadá značně improvizačně a při takovém způsobu vaření se těžko se surovinami překrývám s některým z receptů. 

Ale to jsem si tak jednou donesla krásnou krkovici a říkám si, jestli on tam Roman nemá nějaký pěkný recept. A co se nestalo? Recept tu byl naprosto snadný a rychlý a suroviny jsem kupodivu také měla k dispozici všechny. K mé nezměrné radosti jsem tudíž vyzkoušela (značně se zpožděním) první recept z darované kuchařky a o tom, jak (skvělě) to dopadlo a jak to probíhalo, vám teď něco napíšu :)



Recept je přesně takový, jak slibuje název kuchařky, snadný a rychlý. Potřeba je na něj minimum surovin a výsledek opravdu stojí za to.

  • 2 plátky krkovice
  • 2-3 syrové brambory na osobu
  • 6-8 stroužků česneku neloupaného
  • snítky rozmarýnu
  • sůl, pepř, sádlo
  • pánev vhodnou do trouby, pekáček, plech

Začala jsem tím, že jsem troubu dala hřát na 180-200°C. Pak jsem osolila a opepřila krkovici z obou stran a dala bokem. Brambory jednoduše omyla, nechala ve slupce a nakrájela na tenké plátky, maximálně půl centimetru. Tím veškerá předpříprava končí. 

Pánev jsem lehce vymazala sádlem, pokladla kolečky syrových brambor a celou vrstvu opepřila a osolila. Recept už jsem dělala několikrát a ne vždy jsem používala pánev, dobře posloužil i menší plech vyložený pečícím papírem. Na brambory položila 2 snítky rozmarýnu, na které jsem zase dala  okořeněné plátky masa. Na vrch pro změnu další rozmarýn a neloupané stroužky česneku. Krkovice by se měla potřít sádlem, takže pokud si vzpomenete, nechte si ho povolit. Já si poradila půl lžičkou ztuhlého na každý plátek a taky to stačilo :-) 


Podle receptu je třeba podlévat asi deci studené vody, to se mi neosvědčilo. Zbylo zbytečně moc vodové štávy, takže raději jen lžíci vody, ale myslím si, že ve výsledku ani třeba neni. Maso pustí šťávu a smíchá se se sádlem. 

Jakmile byla trouba rozehřátá, celou pánev jsem strčila dovnitř a na mintuce nastavila proklamovaných 17 minut. Tento čas jsem poprvé použila a musela upravovat, výsledný čas se ustálil na přibližně půl hodině. Po 30 minutách si můžete být jisti, že brambory jsou řádně propečené a maso bude hotové a zároveň šťavnaté. Výborná je krkovice s domácí tatarskou omáčkou a zeleninovým salátem. 

 
Je to naprosto skvělé jídlo, rychlé, chutné, šťavnaté, česnek pečený na mase ve vlastní slupce chutná nepřekonatelně a jelikož jsem milovník rozmarýnu, lepší kombinace na mase ani být nemohla! Prostě musíte zkusit. Dobrou chuť!



 
Ještě malý dodatek: pozor na rozpálené madlo pánve... mluvím z vlastní zkušenosti, i když si stokrát říkáte, že přeci víte, že to bylo v troubě, prostě po něm sáhnete a pěkně se spálíte. Auvejsky! 




2 komentáře: